Egy Sit'n Go asztalnál ültem, amikor UTG-ben pocket rocket-et kaptam. Úgy gondoltam, hogy az asztal eléggé agresszív ahhoz, hogy ha nem nyitok, akkor azt valaki megteszi helyettem, ezért csak limpeltem. A mellettem ülő játékos dobott, a következő viszont reraise allint jelentett. A többiek, egészen a CutOff pozícióban ülő passzív játékosig dobták lapjaikat. Ez a passzív-agresszív játékos aztán reraise allint jelentett és középre tolta zsetonjait. A dealer pozícióban ülő játékos csodálkozva dobott csakúgy , mint a kisvak és a nagyvak. Én természetesen megadtam az emeléseket és jött a showdown.

Én mutatom az ászaimat, a mellettem kettővel ülő középső pozícióban allint toló játékos kezében hóemberek voltak, míg a CutOff király párt borított fel. Szép csata. A Flopra érkező lapok nem segítenek senkin, bár alul fölül nyitott sora lett a nyolcasokkal karcoló játékosnak és színhúzója a király párnak, de nem félek, "úgyse mákolnak le!". Pedig de. A törnre érkező nyolcassal szettje lesz az ellenfelemnek és mi mindketten a CutOffal együtt mehetünk haza. Pedig az oddsom nekem volt a legjobb és még a király páros ellenfelem is overelte a nyolcasokat, mégis vesztettünk mindketten. Ilyen a póker!

Érthetetlen? Nem!

Vajon tényleg ilyen a póker? Igen is meg nem is. Ilyen, de nem ennyire bonyolult. Vagy talán még bonyolultabb? A fenti kis szösszenetből nem sokat érthetett az "egyszeri" olvasó, mégis értelmes mondatokat írtam le, csak éppen sok szakzsargonnal, idegen- és mű szóval vegyítve egy kisebb összecsapást, mindezt figyelemkeltő célzattal. Blogom célja, hogy a velem történteket (pókeres szemszögből) megosszam olvasóimmal és közben mindenkinek érthetővé tegyem azt, amit fentebb olvashattál. A Póker nem ilyen bonyolult, mondhatnánk, hogy sokkal bonyolultabb ennél, de az sem lenne igaz. Egyszerű játék, de ezt legjobban  Doyle Brunson (legendás pókerjátékos) fogalmazta meg: "Akár pár óra alatt meg lehet tanulni ezt a játékot, de elsajátítani, a mesterévé válni egy élet is kevés."

A blogban mégis kísérletet teszek arra, hogy mindenki együtt szerethesse velem ezt  a nagyszerű játékot amely olyan, mint az élet maga. Nehéz megtanulni, belejössz és játszod, aztán elkezdődik a hullámvasút. Egyszer lent, egyszer fent és életed végéig tanulod a hullámlovaglást és talán soha nem tudod majd eléggé. Na és persze a szerencsének mindkettőben szerepe van, mégsem az határozza meg egyik játékot sem.

Mindenképpen meg kell jegyeznem itt azt is, hogy amint láthatod a blogot szponzorálja a FullTilt Poker, amely egy online pókerrel foglalkozó portál (erről / ezekről is olvashatsz a későbbiekben) . De ez abszolút nem jelenti azt, hogy ők irányítják a billentyűzetet püfölő kezeimet, sőt! A cél az, hogy minden, ami póker az itt legyen, de Friderikusz Sándor szavaival élve: "Ez a blog nem jött volna létre, ha nincs a FullTilt Poker", vagyis köszönöm nekik. ♠


 

Címkék: doyle brunson pókerélet

A bejegyzés trackback címe:

https://ordogbibliaja.blog.hu/api/trackback/id/tr721435957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása